Urządźmy się mądrze

BENEFICJENCI

GRUPA DOCELOWA
Grupa docelowa to 272 osób (183 kobiet i 89 mężczyzn pracujących w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie), chcący podnieść kwalifikacje, świadomi konsekwencji nieprofesjonalnej obsługi klienta. Uczestnicy projektu zostaną dobrani tak, by najpełniej wesprzeć strategiczne plany rozwoju UMS, zapewnić wysoką jakość usług i wspólny kontekst środowiska pracy i realizowanych zadań. Są też najbardziej narażeni na konsekwencje nieprofesjonalnego zarządzania i świadczenia usług.
W projekcie uwzględniono potrzeby wszystkich grup wiekowych tak, aby wykorzystać efektywność zwłaszcza osób starszych. W związku z powyższym spełnione będzie kryterium przeszkolenia 20% osób po 45 roku życia. Kadra zarządzająca będzie kładła szczególny nacisk na równy dostęp przedstawicieli obu płci dostosowując termin, tematykę, zainteresowania, oczekiwania, odmienne potrzeby, by nikt nie był dyskryminowany. Z analizy UMS wynika, że największą efektywność rezultatów szkoleń będzie można uzyskać dzieląc pracowników na określone grupy tematyczne zgodnie z wykonywana pracą.

CEL OGÓLNY
Poprawa standardów zarządzania UMS, jakości i dostępności usług przez wyposażenie do 30.04.2013 r. pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie (UMS) w niezbędne kompetencje do realizacji zadań, usprawniające zarządzanie strategiczne, poprawiających jakość prawa i funkcjonowania UMS. Cel wpłynie na rezultat w postaci: zmniejszenia wskaźnika złej jakości prawa, zwiększenia wskaźnika wzrostu jakości zarządzania i efektywności obsługi klienta, w stosunku do poprzedniego roku.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

Prawne:
- wyposażenie 155 pracowników UMS (97 K i 58 M) do 2013 r. w kluczowe umiejętności umożliwiające poprawę jakości usług prawnych w urzędzie;

Zarządcze:
- podniesienie kwalifikacji kadry UMS (23 K i 27 M) do 2013 r. w obszarze zadań organizacyjnych pozwalających im skutecznie zarządzać, nawiązywać współpracę między działową i między resortową, adoptować nowe rozwiązania informatyczne usprawniające jakość zarządzania w szczególności: nakierowanie na przygotowanie mapy kompetencji pracowniczych w obszarze zarządzania informacją publiczną w UMS oraz dostosowanie kompetencji do wypracowanych standardów;
- usprawnienie systemów zarządzania jakością i stały wzrost poziomu usług;
- monitorowanie poziomu satysfakcji klientów;
- wprowadzenie przejrzystości, rzetelności i bezstronności, wprowadzenie odpowiedzialności urzędników za podejmowane decyzje, usprawnienie pracy z klientem

Komunikacyjne i prospołeczne:
- wyposażenie 231 pracowników UMS (183 K i 48 M) do 2013 r. w kompetencje podnoszące zaufanie społeczne
- dbałość o stały wzrost poziomu jakości usług wewnątrz urzędu, w szczególności komunikacji elektronicznej w zakresie e-urząd, e-dokument; sprawnej wymiany informacji wewnętrznej i stosowania najnowszych narzędzi informatycznych usprawniających i przyśpieszających pracę kadry;
- właściwe wykorzystanie umiejętności komunikacji, informacji przez KiM 45+;
- identyfikowanie i upowszechnianie dobrych praktyk w jednostkach samorządu terytorialnego w zakresie obsługi klienta, organizacji i funkcjonowania urzędu, zarządzania;
- zintensyfikowanie wysokiej jakości konsultacji społecznych;
- ujednolicenie i usprawnienie stosowanych rozwiązań dostępu do informacji;
- wzmacnianie równości płci, także poprzez wdrażanie dobrych, nowatorskich w tym względzie praktyk czy niwelowanie stereotypów