BENEFICJENCI
GRUPA DOCELOWA
Grupa docelowa to 272 osób (183 kobiet i 89 mężczyzn pracujących
w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie), chcący podnieść kwalifikacje,
świadomi konsekwencji nieprofesjonalnej obsługi klienta. Uczestnicy
projektu zostaną dobrani tak, by najpełniej wesprzeć strategiczne
plany rozwoju UMS, zapewnić
wysoką jakość usług i wspólny kontekst środowiska pracy i realizowanych
zadań.
Są też najbardziej narażeni na konsekwencje nieprofesjonalnego
zarządzania i świadczenia usług.
W projekcie uwzględniono potrzeby wszystkich grup wiekowych
tak, aby wykorzystać efektywność zwłaszcza osób starszych. W
związku z powyższym spełnione będzie kryterium przeszkolenia
20% osób po 45 roku
życia. Kadra
zarządzająca
będzie kładła szczególny nacisk na równy dostęp przedstawicieli
obu płci dostosowując termin, tematykę, zainteresowania, oczekiwania,
odmienne
potrzeby, by nikt nie był dyskryminowany. Z analizy UMS wynika,
że największą efektywność rezultatów szkoleń będzie można uzyskać
dzieląc pracowników na określone
grupy tematyczne zgodnie z wykonywana pracą.
CEL OGÓLNY
Poprawa standardów zarządzania UMS, jakości i dostępności usług przez
wyposażenie do 30.04.2013 r. pracowników zatrudnionych
w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie (UMS) w niezbędne kompetencje
do realizacji zadań, usprawniające zarządzanie strategiczne,
poprawiających jakość prawa i funkcjonowania UMS. Cel wpłynie na
rezultat w postaci: zmniejszenia wskaźnika złej
jakości prawa,
zwiększenia wskaźnika wzrostu jakości zarządzania i efektywności
obsługi klienta, w stosunku do poprzedniego roku.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
Prawne:
- wyposażenie 155 pracowników UMS (97 K i 58 M) do 2013 r. w kluczowe
umiejętności umożliwiające poprawę jakości usług prawnych w urzędzie;
Zarządcze:
- podniesienie kwalifikacji kadry UMS (23 K i 27 M) do 2013 r.
w obszarze zadań organizacyjnych pozwalających im skutecznie zarządzać,
nawiązywać współpracę między działową i między resortową, adoptować nowe
rozwiązania informatyczne usprawniające jakość zarządzania w szczególności:
nakierowanie na przygotowanie mapy kompetencji pracowniczych w obszarze
zarządzania informacją publiczną w UMS oraz dostosowanie kompetencji do
wypracowanych standardów;
- usprawnienie systemów zarządzania jakością i stały wzrost poziomu
usług;
- monitorowanie poziomu satysfakcji klientów;
- wprowadzenie przejrzystości, rzetelności i bezstronności, wprowadzenie
odpowiedzialności urzędników za podejmowane decyzje, usprawnienie pracy
z klientem
Komunikacyjne i prospołeczne:
- wyposażenie 231 pracowników UMS (183 K i 48 M) do 2013 r. w kompetencje
podnoszące zaufanie społeczne
- dbałość o stały wzrost poziomu jakości usług wewnątrz urzędu,
w szczególności komunikacji elektronicznej w zakresie e-urząd, e-dokument;
sprawnej wymiany informacji wewnętrznej i stosowania najnowszych narzędzi
informatycznych usprawniających i przyśpieszających pracę kadry;
- właściwe wykorzystanie umiejętności komunikacji, informacji przez
KiM 45+;
- identyfikowanie i upowszechnianie dobrych praktyk w jednostkach
samorządu terytorialnego w zakresie obsługi klienta, organizacji i funkcjonowania
urzędu, zarządzania;
- zintensyfikowanie wysokiej jakości konsultacji społecznych;
- ujednolicenie i usprawnienie stosowanych rozwiązań dostępu do
informacji;
- wzmacnianie równości płci, także poprzez wdrażanie dobrych, nowatorskich
w tym względzie praktyk czy niwelowanie stereotypów