O PROJEKCIE
Urząd Miasta Siemianowice Śląskie rozpoczął realizację projektu „Urządźmy się
mądrze - kształcenie podstawą do poprawy jakości zarządzania w Urzędzie
Miasta Siemianowice Śląskie” w ramach Priorytetu V. Dobre rządzenie, Działanie
5.2 Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1
Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej. Projekt jest współfinansowany
przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w wysokości
1.298.781 zł. i trwać będzie do końca kwietnia 2013 r.
Realizacja projektu ma na celu usprawnienie procesów administracyjnych
w Urzędzie Miasta jak również modernizację form zarządzania. W szkoleniu
weźmie udział 272 pracowników urzędu (183 kobiety i 89 mężczyzn). Uczestnicy
projektu zostaną dobrani tak, by najpełniej wesprzeć strategiczne plany
rozwoju Urzędu Miasta oraz zapewnić wysoką jakość usług. Celem projektu
będzie poprawa standardów zarządzania UMS, jakości i dostępności usług
poprzez wyposażenie osób zatrudnionych w Urzędzie Miasta Siemianowice Śląskie
w niezbędne kompetencje do realizacji zadań, usprawniające zarządzanie
strategiczne, poprawę jakości prawa i funkcjonowania Urzędu Miasta Siemianowice
Śląskie.
Uczestnicy wezmą udział w 6 blokach szkoleniowych z zakresu podniesienia
jakości prawa, modernizacji procesów i metod zarządzania oraz wdrażania
usprawnień zarządczych, jakości świadczonych usług publicznych, podniesienia
zaufania społecznego i metod mierzenia satysfakcji klientów i pracowników
urzędu. Przeprowadzone zostaną także szkolenia dla kobiet i pracowników
po 45 roku życia.
Planowane jest również wdrożenie systemu monitorowania i ewaluacji
strategii rozwoju 2006-2014 lub planów wykonawczych do strategii rozwoju
miasta na lata 2006-2014, wdrożenie systemu monitorowania usług publicznych
lub udział w badaniach systemu analiz samorządowych, opracowanie i wdrożenie
procedury aktualizowania "mapy
aktywności" organizacji pozarządowych na terenie gminy, wdrożenie zasad przejrzystości urzędu
poprzez publikowanie danych w biuletynie informacji publicznej, wdrożenie/usprawnienie
procedury i wzrost liczby zadań publicznych realizowanych przez organizacje
pozarządowe oraz udoskonalenie systemu badania jakości w celu poprawy wskaźników
jakości świadczonych usług.